Påsklovet 6: utanför Palenque

Vi bodde första natten utanför Palenque stad, i ett litet "djungel-område" av hotell. Jättemysigt område. Dock fanns det inga hyddor lediga så bodde i rum. Men lätt bästa duschen på hela resan. Värt några tior extra emellanåt...









Jag gillade stället! Valentin också tydligen... Lyckas alltid hamna på mina bilder! På kvällen åt vi på en restaurang på området, hemgjord pasta med pesto... mumsigt! Fanns massa smyckesstånd med jättefina grejer, ville ha allt men det var riktigt dyrt. Tror att det var bra kvalitet och säkert värt pengarna men man kan ju inte köpa allt. Köpte dock ett halsband när vi återvände som jag är nöjd med! Satsade stenhårt på hippielooken under resan... Dock gick jag äntligen och klippte mig, det blev bra. 60 pesos kostade det, ca 40kr...
Dagen efter åkte vi ut på utflykt, två dagar i djungeln. Hade tänkt skriva om första stoppet här men bara detta blev ju ett långt inlägg... Fortsättning följer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0