La Paz och Los Mochis

Detta tangentbord ar vardelost sa blir en kort historia... La Paz, hamnstad i sodra Baja California, norr om Los Cabos. Kom dit pa kvallen efter 3 timmars buss, hittade ett bra, nagorlunda billigt hotell. Duschade och gick ut och at. Hade dock atit en riktigt god pasta pa dagen sa tog bara en guacamole. Promenerade pa strandpromenaden och pratade om skillnader mellan Sverige och Frankrikem m.m. Alltid intressant! Och i sadana stunder kan jag inte riktigt fatta att jag for diskussioner om fackforeningar och loneforhandlingar pa spanska... Pa en vacker strand pa andra sidan jorden! Och for er som kanske tror att jag har andra anledningar att nypa mig i armen, sa kan jag definitivt meddela att detta ar en okomplicerad relation, helt pa det vanskapliga planet.
Dagen efter spenderades mestadels promenerande. Forst letande efter farjekontoret som hade flyttat, darefter minst en halvtimmes vag till en strand. I flipflops och stekande sol. Utsvultna kom vi tillbaks till staden och at god mat pa en fransk restaurang.
Hade problem med min kamera, den sa att mitt minneskort var fullt hela tiden fast det inte var rimligt. Fanns inget att att gora an att kopa ett nytt. Dock var det billigt och nu har 1000 lediga platser pa kameran! Hade ocksa problem med att ta ut pengar, och det tog ett tag innan jag drog slutsatsen att det var MITT kort som inte hade nagra pengar, och inte bankomaterna... Ar inte heller rimligt, men inget jag kan kolla forran jag kommer tillbaks till SLP. Pa kvallen tog vi farja over Californiaviken till Los Mochis. 7 timmar utan hytt. Valentin sov ingenting, men jag hade tagit med mig sovsacken och hittade en ledig plats pa en soffa sa sov nagra timmar iallafall.
Los Mochis ar en ful stad med billiga men ackliga hotell utan fonster. Tillslut tog vi pa ett av de battre i staden (ca 200kr) som ar helt ok. Idag har vi tagit en promenad och hittat nagra normala kvarter, med bland annat en bowlinghall. Spelade tva matcher. Efter att inte direkt ha overtygat fragade personalen om jag ville ha rackena pa sidan som hjalp. Det gav mig lite motivation och gjorde pa strikes pa raken, men darefter var "skickligheten" slut och Valentin vann bada gangerna.
Imorgon tanker vi ta ett beromt tag som gar genom/over en kopparkanjon och som ska vara valdigt vackert. Bra att jag har mycket plats pa kameran! Maste dock aka kl 5, sa blir tidigt i sang ikvall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0