Cuernavaca

Denna helgen åkte vi till en stad som heter Cuernavaca, och ligger strax söder om Mexico City. Jag var inte så förtjust i staden som så, bara ännu en Mexikansk stad. För mycket folk och för mycket bilar. Men det fanns ett museum som jag tyckte var intressant, och en underbar trädgård. Vi såg även ett arkeologiskt område, med några pyramider. Första gången så det va kul.
Vi stannade lite mer än ett dygn, mest för att bussarna till Taxco var fulla innan.

Lite gamla textilsaker från muséet. Bilden är på en kaktus som de kunde utvinna textil från.

Mamma! En vävstol!

Cuernavaca by night



Trädgården

Älskar inredningen på den här restaurangen.

Min första pyramid!

Men eftersom jag är som jag är tog jag mest kort på blommor ;)
En parantes här är att när blombladen av från dessa träd föll ner och täckte marken påminde det om att gå på gräsmattor täckta av Scilla.  Vet inte om ni har hunnit så långt än men då kändes våren i Sverige nära!



Jag på en liten pyramid.

Jag på väg uppför den stora, måste ju träna klättringsskillsen!

Detta var allt för denna gång, ganska mycket ändå för en stad jag inte ens gillade supermycket. Taxco däremot, som vi åkte till sedan var mycket charmigare. Men det får bli i ett annat inlägg!


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej

Vad fint det var i den där stan du inte gilla så mycket. Inredningen på restaurangen var riktigt häftig. Scillan har inte kommit till Uppsala ännu men snödroppar har vi.

Kram Sara

2009-03-19 @ 20:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0