Aguascalientes 2

Hej igen,

Vi träffade på hästar på bete som gärna ville säga hej till sina kompisar.

Och andra vilda djur...

Jag och José Luis vid en sjö.
Naturen där vi red var verkligen halva upplevelsen med det öppna landskapet med kaktusarna, sjön, betande djur, berg och dalar. Vi red på eftermiddagen så efter en stund var ljuset så där vackert som det bara är när solen går ner efter en varm dag. Ranchen var pytteliten, mest ett stall ute i ingenstans, och ett hus för killen som jobbade där. Han tränar hästarna och jag tror att de tävlar och sånt, men annars vet jag inte vad de gör på ranchen. Jag frågade men José Luis visste inte riktigt och även om jag hade frågat så hade jag inte förstått svaret från han som jobbade där.. Möjligtvis uppfödning av hästar. Hästen som är bakom mig på bilden ovan är en hingst som José Luis red, så vacker... Jag frågade vilken ras det var men det visste han inte heller. Men tror att hans pappa har kontakt med dem där och att det var därför vi kunde komma dit. Vi bodde i hans föräldrars hus i en by utanför staden. Trevligt, mexikanskt och gratis!

Efter ridturen på ca 2 timmar åkte vi och käkade tacos, och sedan var det party i huset. Jätteskoj verkligen! På lördagen åkte vi en sväng in till Aguascalientes, träffade några andra kompisar och festade i huset lite till.

En riktigt bra helg som fick mig att verkligen förälska mig i det här landet. Jag vill ha rosor i min trädgård året om, jag vill ha en häck av kaktusar, plantera dem och tro på att jag kommer se dem blomma om 50 år. Jag vill få ta dagen som den kommer, få komma försent och få tro på fint väder imorgon också. Ta bussen till centrum för 4 kr, åka till paradisstränder för ett veckoslut och äta mig proppmätt på tacos en sen kväll under stjärnorna. Jag skulle kunna fortsätta för evigt, men tror ni har fattat nu...


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej



Åhh så fint det var där ni red, verkar jättetrevligt. Det där med språket kommer nog så småningom men måste kännas jobbigt att inte förstå.

Här är fortfarande snö men nu börjar till och med jag längta efter vårblommor. Kram från oss i Johannesberg

2009-03-07 @ 14:47:27
Postat av: Ewa Arnesson

Hej Julia

Jättekul att gå in på din blogg emellanåt och

se vad du gör, och du verkar till att ha det väldigt

bra, vilken upplevelse, härliga bilder från ridturen



Ta vara på tiden där, ha kul

Kram från Ewa

2009-03-08 @ 15:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0