Baja California: Playa Requeson

Fixade skjuts till en strand lite längre söderut i bukten. Skulle betala 150 pesos, vilket vi tyckte redan det var rätt mycket, men hade ingen växel så det blev 200. Folk här har en dålig ovana att aldrig ha växel på sig, inte ens taxichaufförerna. Åkte med en kanadensare som påstod sig, på väldigt stapplande spanska, ha bott där under en längre tid. Vi kunde inte förstå hur det var möjligt att inte ha lärt sig mer spanska under den tiden. Men han var trevlig, och han hade ju faktiskt försökt skaffa sig lite erfarenhet om omvärlden genom att flytta. Kanadensare är i allmänhet väldigt trevliga, vi träffade ett antal under resan, och de försöker iallafall att prata lite spanska. Men amerikanarna. Helt otroligt. Det är ju inte deras fel att de är födda där de är, men det finns liksom ingen anledning att tro att alla språk uttalas som sitt egna. Och ja, jag vet att alla inte är likadana. Men de amerikanska turisterna i Mexico verkar faktiskt ha mycket gemensamt. Träffade senare under resan en kille från Nya Zeeland. Samma modersmål, men vilken skillnad i inställning! Jag tror inte för en sekund att jag inte har massa "svensk" accent, men jag kan iallafall till 100% säga att jag har försökt! Hur som helst... Hit kom vi:

Playa Requeson

Jag gillar deras skyltar här. Var för har vi inga med palmer på...? Buenaventura var en liten strand en bit från våran där det fanns en restaurang. Det fanns en affär som hade varit stängd länge, så vi var tvungna att äta på restaurangen. Långt att gå dock.

En liten sandtunga höll ihop ön med fastlandet.

Och där skulle vi naturligtvis slå upp våra pinnar.

Vada fick vi göra.... varje gång vi skulle nånstans. Blöta fötter, sand och sockar, så himla mysigt.

Hundarna som hörde till restaurangen gillade att fiska.

Världens lyckligaste hund. Rull rull i sanden!

Sedan liftade vi till Loreto med en familj. Hade önskat oss flaket på en pick-up, men man får inte vara kräsen!

Tur att det var molnigt iallafall!

Har laddat upp alla bilderna från Baja på mitt usb som jag tar med mig imorgon. Då bär det nämligen av till Yucatan, och jag hinner inte skriva allt om förra resan innan dess. Jag lovar att gå till ett internetcafé och fylla på bloggen om det regnar. HAHAHA regn. Så himla kul va.

Kommentarer
Postat av: Rigmor

Vilken fin tröja Valentin har! SVERIGE?

mamsen

2009-06-02 @ 08:30:01
Postat av: sofia

fy va brun du är. så orättvist :P jag vill med :( du skrev på min hästsidan, jag är inne på msn nästan varje kväll kl 20.00 dock inte idag då jag ska åka å rida nu. kraaaaammm

2009-06-02 @ 19:14:27
Postat av: Sara

Mycket fina bilder kul att se.

Kram Sara

2009-06-03 @ 20:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0