Baja California... med bilder!

ÄNTLIGEN har jag min dator. Och alla mina saker. Men de kommer tas ifrån mig redan imorgon kl 11 när José Luis kommer för att hämta dem. Jag ska lämna dem där under nästa resa och sedan bo hos honom tills jag åker hem. Så inatt blir det blogg och Ugly Betty.

Alltså, kl 8 på morgonen är väldigt tidigt om man bara sov mellan 5 och 6.

Busscentralen i San Luis Potosi.

Efter en lååång dag kom vi fram till Tijuana. För er som inte har läst tog vi buss 5 timmar till Monterrey, flyg 2½ timmar till Tijuana med ett gäng timmar och förflyttande därimellan.

Tijuana by night. Som sagt, lite som avenyn...

...bara lite mer av sånt här...

...och jag skulle gärna se fler randiga åsnor i Götet. Dock kanske med roligare arbetsuppgifter än denna....
Eftersom de bytte busschafför under natten och den nya inte kollade schemat, så åkte vi för långt.

Guerrero Negro. Inte jättehäftigt men väldigt... norra Mexico/södra USA. Stora bilar, pick-ups och dyra taxis.

Här stannade vi ju inte med mening. Skulle åkt till Bahia de Los Angeles, men så blev det inte och fortsatte söderut.

Såhär spännande var det att åka bussen 5 timmar till.

Inte ens franskt modemagasin hjälpte.



Ökenlandskapet är dock vackert på sitt sätt. Havet är Kaliforniagolfen, mer specifik Bahía de Concepción.

Hoppade av bussen vid denna stora bukt, vid playa El Coyote.

Vårt tält i en hydda. Här campade vi en natt.

Färgen värd lite dålig skärpa.... Anlände vid sex-tiden och hade tänkt svalka oss efter en stunds vandrande med all packning. Men det gick inte så bra, vattnet var varmare än luften speciellt när solen började gå ner.

På kayaktur. Lite läskigt!

Åkte till en lite strand på baksidan av en ö i bukten. Valentin är nöjd. Jag också, jag promenerar ju uppenbarligen i vattnet och tar kort =) Kristallklart och fullt med blå-gula zebraciklider, typ.

Lite molnigt. Bra tänkte vi, då bränner vi oss inte när vi paddlar. Men tror ni inte att det var mestadels mulet på stranden och soligt på "sjön"?

En skarpare bild av hur stranden verkligen såg ut. Lite skräpig, lite algig och ganska fort skuggig.

Men på morgonen, då var det sol! För soluppgången över bergen och havet var det värt att kliva upp vid 7-tiden. Eller det var iallafall värt att sätta sig upp i tältet, se ut genom myggnätet och konstatera att Valentin redan var uppe och tog kort. Somnade nöjt om.

Utsikten från tältet. Vi använde aldrig taket, utan hade det alltid såhär genomskinligt.

Backpackerlyx: pizza levererad på stranden

Mys mys!

Nä, nu får det väl ändå vara nog med bilder. För den här gången. Det här blev ju rätt långt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Va underbart du har det Bulle! Njut nu riktigt mycket det sista! Men jag lovar, här hemma är det fantastiskt med. Jag stortrivs sedan jag kom hem :D Puss!

2009-06-01 @ 23:35:35
URL: http://ahlis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0