Mi ciudad nueva

Kom på att jag kanske borde köra en liten presentation om min stad för er som inte hann förhöra mig innan jag åkte. Den heter San Luis Potosi, har ca 1 miljon invånare men sånt vet man inte säkert här. Och det beror ju på hur man räknar, inte så lätt att säga hur många som bor i Stockholm heller. Den ligger mitt i Mexico, alltså inte så när kusten tyvärr. Den ligger 2000möh med ganska klippigt ökenlandskap runt omkring. Det gör att solen går ner snabbt, det är kallt på natten och solen får man vara försiktig med. Men än så länge är det vinter och jag tycker att jag fryser ganska ofta. Det är rätt kallt inne i huset, men det tror jag att jag ska vara glad så länge det är. Det är varmt i solen men kallt i skuggan, ungefär som vår i Sverige. Det blåser inte mycket, men om det kommer lite fläktar så är de lite kyliga och luften är frisk, lite som bergsluften i Alperna.

Jag uppe på en annan del av taket.

Skolan är glasbyggnaden till höger. Vi har mest lektioner i en annan mer normal byggnad, men de är också luftiga och fina.
Om ni följer väderlänken i början av texten så ser ni att det inte alls är så roligt väder att vänta. Men det har varit upp emot 27 grader vissa dagar så jag har hopp. Januari och februari kommer nog vara ostadiga så kanske får jag köpa mig en jacka. Nu ska jag gå ut på taket och se om det inte funkar att sitta där ute om man har kläder på sig!


Kommentarer
Postat av: Friman

Menåhhh vilka underbara bilder!!! =D

Följer dig här!

2009-01-13 @ 11:37:22
Postat av: Sofia

jag e inne på bloggen varje dag:) jättekul att se o läsa! kramar till dej!

2009-01-13 @ 16:41:44
Postat av: Göran & Kine

Hej Julia, kul att läsa om dig i Mexico. Vi kommer att kika på bloggen då och då, måste följa med vad du gör & upplever.

- Carpe Diem



Hälsningar från oss alla på Jeløy

/ Göran

2009-01-13 @ 20:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0