Låång resumé

Ok here we go again...

Fredag: Bad Taste Party/välkomstparty för Valentin. Man skulle alltså klä sig konstigt, så om tycker att jag har lyckats så vet ni varför. Öl, tequila och dans hela natten lång.

Cristina(SLP), jag, Valerie(Belgien), Artur(Polen), Dario(Kroatien/Tyskland), Valentin(Frankrike), Steffen(Tyskland), jag, José Luis(min padrino, SLP), Cristina(Colombia) och Steffen igen på ett hörn!
Lördag: Vaknade med en rejäl huvudvärk, men tog några panodil, ett avsnitt av Ugly Betty och en tupplur och sedan mådde jag bra. Åkte och käkade hamburgare vid tre-tiden. Det är nog den bästa hamburgaren jag har ätit, förutom kanske kycklingburgaren på Liseberg i somras. Men om man jämför med vad man får för 20 kr i Sverige så slår de nog det mesta. Sedan åkte jag, Valerie och hennes madrina Cristina down town och gick runt i staden. Drack cappuccino/drinkar på en terass i solen, precis lagom ansträngande. Sedan åkte vi till en supermarket och handlade lite mat. Jag var egentligen medbjuden på en fest på kvällen, men var inte så sugen så blev riktigt positivt överraskad när Dario hade gjort upp följande planer: Pizzeria, film hemma hos oss och vänta på den nya franska killen. Riktigt god pizza och världens kanske bästa burgare på samma dag, och så Borat på det, kan inte bli bättre.
Den franska killen heter Mathias och är trevlig och pratar bra spanska. Typiskt fransk: krulligt hår, bra på att laga mat och gillar konst och teater.
Söndag: Häng hemma i huset. Våra grannar har inget varmvatten så de kommer hit och duschar och sedan stannade de kvar och satt på taket och solade och åt frukt. Christina drog med mig till en bar för att träffa några kompisar och dricka öl, det var trevligt även om jag va lite stressad över mina läxor... Fast vi stannade inte så länge. Och sedan kom José Luis och han och Christina hjälpte mig så vi iaf fick ihop något. Sedan lagade vi mat tillsammans. Klockan blev ganska mycket men då var vi iaf sugna på att bowla så då gjorde vi det. Mexico är härligt!
Måndag: Skola med första spanskalektionen. Ganska tråkigt men har blivit bättre sedan dess. Och jag pratar faktiskt lite spanska nu, alltså typ flera meningar i rad så jag hoppas att det ska göra nytta. Maxence som är den andra franska killen som bor här kom hem i måndags. Han har varit och klättrat i berg i Sydamerika i flera veckor. Så nu är huset fullt!
Tisdag: Skola HELA dagen och taco-party på kvällen. Har käkat taco på samma ställe tre gånger nu med flera andra suspekta ställen och mått bra hela tiden. Men i natt blev jag sjuk! Det gick över fort men var jättenära att svimma flera gånger, det var läskigt. Trodde jag hade fått någon läskig feber, men tog några tabletter och somnade om och sedan mådde jag bra.

Så detta är vad som har hänt sedan sist!

Kommentarer
Postat av: Emelie Stenholm

Jösses, du verkar ha det niiiice! Är faktiskt riktigt avis! Kul att det är så mycket av det sociala, hade ju vart segt annars.. Btw, det där sportlife-brevet verkar ha kommit till helt fel adress. Det är som om det blivit nått fel i deras system, det var addresserat till Julia HÄllström, och inte HAllström, och Jesper heter ju HÄllström, så det kanske har blivit nån form av ihopblandning.. Jaja, din mor och jag kom iaf. överens om att helt enkelt strunta i det eftersom att varken du eller Jesper har haft månadskort/årskort där..

Kul att läsa om dina äventyr! Keep up the good work!



Kramar Emelie

2009-01-22 @ 13:58:44
Postat av: / Göran

Fortsätt skriva, ofta, det är kul :-)

Vi följer med :-)

2009-01-22 @ 22:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0