Fredag

Solen har hållit sig borta ett tag nu, vilket är tråkigt. Det är helt enkelt riktigt kallt. Inomhus har det varit kallt hela tiden, men då har man iaf kunnat gå ut i solen och värma sig, även om det inte har varit tillräckligt varmt för bikini. Men nu är det kallt överallt. Var minusgrader härromnatten. Och det regnar ibland.

Igår var det goodbye-party för en svensk kille som har varit här en termin, det va kul att jag hann träffa honom innan han åkte hem. Kändes jättekonstigt att prata svenska, och jag har ändå bara varit här i drygt en vecka. Det var trevligt, åt sushi igen, och drack corona...

Idag var jag och min padrino på the immigration office. Det gick relativt snabbt men nu börjar arbetet, fylla i massa blanketter och dessutom betala för det. På vägen dit hämtade vi hans systerbarn på hennes skola, hon går i förskolan. Väldigt söt liten tjej med massor av energi, men vi hade något att göra när vi väntade på kontoret iaf.... Sedan åkte vi hem till José Luis hus, hans mamma lagade lunch till oss. Kött med sås och ris, och en röra med chili och tomat m.m. Faktiskt inte helt olikt något mamma lagar ibland. Fast vi fick quesadillas till! Majstortillas fyllda med smält ost, mums! Härligt med riktig mat. Dock är Dario i köket nu, han sa att han tänkte laga kött med chicken nuggets, så det ska bli spännande... Låter som en David-rätt.

Ikväll blir det Bad Taste-party! Får se vad sjutton jag ska klä på mig... Jag som har så god smak.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Var håller du hus Julia? ;)

2009-01-20 @ 20:14:24
URL: http://medklackarnaitaket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0