Första skoldagen på riktigt!

Idag hade jag lektion mellan 8 och 9 på morgonen. Segt att gå upp så tidigt igen, men José Luís kom och hämtade mig i sin snygga bil så det gick bra =) Lektionen var med en high school-klass och det kändes verkligen som att vara med i en amerikansk high school-film. Förutom att läraren pratade spanska då! Inte riktigt tanken. Kursen handlar om Mexico och om den socioekonomiska situationen, vad jag har förstått. Det kommer vara både spanska och engelska så jag klarar nog av det och det kan väl till och med vara bra. En annorlunda sak är att läraren verkligen predikade kärleken till Mexico, att vi skulle lära oss att älska "vårt" land trots alla problem. Så första lektionen gick mest ut på att hon förklarade varför hon älskade Mexico. Annorlunda tänk, men roligt och intressant. Ändå gick jag och kollade om det inte ändå fanns någon annan kurs på någon annan tid för den här ligger bland annat på fredagar, men det enda jag hittade var mikroekonomi på samma tid. Bytte till den för att det ju iaf är en högskolekurs, men nu efteråt vet jag inte varför för den kommer inte heller räknas till min företagsekonomiska examen och jag har ju redan läst den i Sverige. Och den andra är säkert mer intressant. Ska gå dit på onsdag och prova iaf tror jag.

Idag är det kallt. Snälla José Luís väntade på mig i skolan och körde mig hem för att jag inte hade så mycket kläder på mig. Har en lektion kl 19-20.30 ikväll som jag kommer få ta mig till själv. Det tar ca 20 min och gå så det ska jag nog klara av. Det värsta är att det är rätt kallt när solen har gått ner och lite läskigt. Men just de här områdena ska vara väldigt säkra, är typ gräddhyllan.

Och ja, alla ser era kommentarer! Jag kan ändra men jag vill inte behöva godkänna dem för då skulle det ta längre tid innan de syns på bloggen.

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0