Morelia

Som jag nämnde så var jag i Morelia över Alla hjärtans dags-helgen. Det är en gammal, religiös stad, lagom stor för en helg. Faktum är väl att det kunde ha funnit lite mer att göra, men som tur var hittade vi en intressant affär på söndagen som vi spenderade en del tid i... Köpte Twilight på spanska och det går faktiskt att läsa den. Min spanskalärare berättade att det även går mycket knarkhandel igenom denna stad. En annan intressant sak, som ni vet om läser kommentarerna, är att Annas kusiners mamma kommer därifrån. Och ja, Anna, det var faktiskt rätt häftigt! Är inte alls så långt från mig :)


Utsikten från vårt hotell. Fast vi hade inget fönster, men om man gick ut så såg man detta.





Guadalupe



Jag under en akvedukt.

Och akvedukten i skymningen.

San Valentin-ballonger...

Katedralen mitt i staden, San Valentin-natten precis efter fyrverkerierna.

Hit tog det ca 6 timmar att åka, men det va ok för det fanns direktbuss. Vi åt riktigt god mat flera gånger, hittade gott kaffe, spelade kort, satt i solen, åt glass.... Livet är fint.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej



Fina bilder, det är vackert där. I morse hade vi -19 grader men solen värmer nu så det blir varmare frampå dagen.

Sköt om dig

Kram Sara

2009-02-21 @ 14:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0