Måndag "morgon" (11.16)

Sitter i köket och har precis ätit frukost, flingor, the, rostat bröd med fikonmarmelad. Mycket energi för att orka gå till skolan! För där tar väl den slut... Tur att lunchen är billig i skolan och att jag har två timmar spanska, två timmar rast, 1½ timme business networking. Och sedan magdans! Hade tänkt säga att det är en slapp dag, men jag är rätt trött och hungrig när jag traskar hem vid 8-tiden ikväll...

Igår kväll kom vi hem från Morelia. Jag var där och firade Alla hjärtans dag. Det var väldigt mysigt, vacker stad, god mat och strålande sol såklart. Bilder kommer när jag lyckas sno några från mitt resesällskap, glömde nämligen kameran...

Tack för alla era kommentarer! Är jättekul att läsa, och se att ni läser! Och med era rapporter om snö, alpina "framgångar" och Annas blogg känns det lika aktuellt med skidåkning som djungelstrapatser. Men mamms, jag hör inte så mycket om krisen här, de flesta i den här staden är välmående medborgare som snarare trissar upp lönerna än blir av med jobbet. Det byggs en massa. Mina lärare pratar inte så mycket om det. Men jag bad om att vi skulle läsa lite nyheter i spanskaklassen så det gör vi. Och mina kompisar håller sig mer uppdaterade om omvärlden än jag gör. När jag kollar efter nyheter handlar allt om schlager ju... Men det är intressant att diskutera med folk från Tyskland, Frankrike, Belgien, Polen m.fl om EU bl.a!

Nu måste jag ge mig av till skolan. Vi hörs!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ballt med Morelia! Mina kusiners mamma är därifrån :) Du vet Elin och Patrik :) Kul kul hihi :) Puss och kram

2009-02-18 @ 16:07:45
URL: http://ahlis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0