Cumpleaños

Så, Guanajuato var fint. Vi gick runt i staden, åt tortas på marknaden, åkte upp på berget och såg solnedgången över staden, åt lokal mat på torget, sov på ett hostel, var på museum och såg bland annat mumier. Intressant och lite läskigt! Det fanns kroppar där som bara var ca 30 år gamla, drunknade, mördade, levande begravda m.m. 
Buss dit, som var fruktansvärd för att jag hade lockats med på fest dagen innan trots att jag visste att det skulle bli en tidig morgon. Sov NADA, och mådde som man gör när man bli bjuden på whisky, öl och tequila på samma kväll. Hemresan var mycket bättre så att åka buss den vägen är egentligen inget problem, tar ca 5 timmar.  

På tisdagen efteråt var det min födelsedag. Jag hade inte planerat något alls, hade massa läxor så hade på min höjd tänkt fira lite med mitt hus när de kom hem från skolan vid 22-tiden. Men så blev det inte. Inget blir någonsin som man planerar här i Mexico! Min padrino tog med mig upp på ett berg vid skolan och visade mig San Luis Potosi från ovan i mörkret, det var vackert. Och han gav mig en cowboyhatt! Den blev jag riktigt glad för för jag har letat efter en. Sedan åkte vi hem och jag hade fortfarande bara tänkt äta och plugga. Men hemma var det folk redan, och mer kom det... Jag fick en ballong som alla skrev hälsningar till mig på, ett jättefint armband, en bok för barn som ska lära sig engelska (från spanska), crepes av Maxcence som stod vid spisen hela kvällen(det blev jag så rörd av!), en tårta och till och med en riktig piñata! Den var så himla söt, jag ville inte slå sönder den. Men sån är traditionen och det var också kul. Det är även tradition att trycka ner födelsebarnets ansikte i tårtan. Mindre mysigt! haha. Det var så mycket folk här, jag gick runt och var så lycklig hela kvällen och bara njöt. Till och med en av våra lärare kom!
Tuff dag efteråt i skolan. Tror jag sov tre timmar. Men jag var iaf långt i från så full som vissa andra... Så det var en perfekt födelsedag!

Min piñata!

Maxcence med pannkakssmeten

Jag och min hatt, Mathias och min bok och Christina

Jag och mexarna och Montse från Spanien

Rapport från Puerto Vallarta kommer inom kort. Cuidate!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Åh, skoj!

Nu ska vi snart iväg till modemässan i Köpenhamn :D Saknar dig! Kram!

2009-02-06 @ 05:09:59
URL: http://fashionfun.blogg.se/
Postat av: Rigmor

Jag blir tårögd av all omtänksamhet från dina kompisar, men man tar väl alla tillfällen till att festa. Du ska nog inte stanna för länge i Mexico.....



Mamma

2009-02-06 @ 09:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0