Med mamma och pappa i Mexico City

Ok nu har det hänt supermycket sedan ni senast fick någon vettig rapport! Vet att det är roligare att läsa korta inlägg ofta så ska dela upp det lite istället för att försöka beskriva 3 veckor i ett... Lite lättare för mig också =)

Två veckor innan "Semana Santa", påsklovet, kom mamsen och papsen hit. Vi träffades utanför Museo Nacional Antropología i Mexico City. Helt overkligt att se dem där, men jättekul! De hade tagit metron själva för att komma dit, något som jag inte skulle ha gjort innan den dagen i en av världens största städer. Speciellt inte utan några spanskakunskaper! Imponerande! Hur som helst, det första jag visade dem i Mexico var "tortas", varma baguetter med kött, grönsaker och ost typ som vi mumsade i oss direkt. Den godaste varianten av tortas jag har ätit i Mexico!

Vi väntar med spänning på resultatet av min beställning.
Sedan gick vi in på muséet och spenderade massa tid där. Älskar de små indianfigurerna, men efter typ 100 000 var även jag rätt mätt på indiansaker.

En bit från tiden i Teotihuacán.

Olmekhuvudet från Olmekkulturen som blomstrade mellan 1200-600 f.Kr på Golfkusten.

Aztekernas "Solstenen" som visar den aztekerska världens uppkomst och förutspår dess slut. Väger 24 ton!

Taket är det största betongblocket i världen som hålls upp av bara en pelare.

Sedan promenerade vi till hotellet som för mig var värsta lyxen även om det kanske var rätt normal hotellstandard. Men är man van vid youth hostels så är man... Mysigt hur som helst! Gick ut och åt på en väldigt informell mexikansk restaurang på kvällen så mamma och pappa fick smaka fler mexikanska saker. Läggdags tidigt för taxin till flygplatsen nästa dag var beställd till kl 6!

Förresten, se deras version här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med massa bilder!! Hur har du det nu? :)

2009-04-20 @ 18:32:56
Postat av: Anonym

Kul med massa bilder! Hur har du det nu?

2009-04-20 @ 18:33:49
Postat av: Stenis

Hmm, mitt namn kom inte med på nån av kommentarerna.. :( Och der verkar inte vilja följa med nu heller.. Saknar dig. /Emelie S

2009-04-20 @ 18:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0