Utvärdering i stunden

Jag har skavsår, träningsvärk och ett sargat inre. Det yttre är inte heller mycket att ha en stund som denna. Stressymptom som utslag, schweizernöt-papper och sanslös ineffektivitet är det som ligger bakom mig, och det spår jag följer.
Kanske ser jag detta snart som på håll, och minns mina plågor men är glad ändå. Glad och lycklig, på rosa moln. Det är min vän flera gånger i veckan. Det händer väl bara när man är nykär, sa jag. Men det var ju längesedan nu, och jag är ganska ofta glad ändå. Men jag står fast vid förälskelsens påverkan. Om det så är i ett par märkesjeans, ett par ovanliga boots i riktigt skinn eller ett färgglatt underklädesset som bara jag själv kommer få se. Våga ta några steg och prova hur mycket molnen tål. Kanske visar det sig att du är lättare än någon kunde ana.

Dedicated to M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0