Klump=Elefant?

En intressant iakttagelse av words synonymer. Stackars elefant.

Förresten så såg jag att jag har skrivit fel i det tidigare inlägget där jag spelade på att jag nog inte är så smart men iaf har fått bra betyg. Så det kan bli. Funderar på varför det egentligen är de i Mensa som är så himla smarta. Och varför de som då passar in i skolan inte skulle vara det. Jag anser att det nog snarare är måttet IQ det är fel på, än den svenska skolan. (Även om det är en gammal debatt, och man kan förbättra mycket.) Det enda som är klargjort är ju att medlemmarna har något gemensamt, en klubb, några siffror, inte att de egentligen skulle vara bättre än oss. Varför finns MVG liksom om det inte är sant.

Snälla legitimera mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0