Tom med fullt upp

Nu blev det mycket att göra igen känner jag. Har nog inte förrän nu förstått att jag har tenta, en rapport att skriva, ett arbete att sluföra, seminarie och en tenta till inom loppet av... 2½ vecka. Och jag vill ju söka jobb och städa och träna och rida och kolla på melodisfestivalen istället... Och svårt med koncentrationen har jag. Jag skyller på våren, men den har varat länge nu. Rörigt i huvudet och kroppen och allt där i mellan. Fast egentligen är det inte svårt. Egentligen är det väldigt enkelt men ingen tänker som jag utan alla tänker på något annat och då går jag i motvind, fast jag åker tåg, fast jag kanske mest står still. För tänk om alla tänkte som jag, att jag var det bästa som hänt.

De ringde från Sjöhästens ridläger och frågade om jag kunde undervisa i ridning. Nej, sa jag, inte i ridning. Men en massa andra saker om någon frågar? Jag trodde inte att de skulle ringa för jag lämnade ett högt löneanspråk, och jag frågade om det och de sa att nej, det går ju inte. Men jag måste äta. Hade jag inte skrivit om jag var utbildad ridlärare? Det borde jag ha gjort. Men jag vill ändå inte vara hela sommaren i Ulricehamn. Då kan jag ju lika gärna vara här, och här är tomt.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Oj, ja det var filosofiskt..

2008-03-10 @ 18:40:25
URL: http://fashionfun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0