Bo-Ko

Idag är alltså sista dagen innan första tentan, denna perioden. Har som tradition att försöka vara färdig innan sista dagen. Detta på grund av min gamla mattelärare Bosse som alltid sa: "Man ska inte räkna något dagen innan ett prov. Men om man inte kan låta bli ska man bara räkna sån som man kan så att man får självförtroende." Den devisen lever jag efter stenhårt, alltid skönt att ha nåt att skylla på. Tycker ofta att det stämmer, hade jag börjat göra massa gamla tentor idag hade jag antagligen blivit rätt knäckt över hur mycket jag inte kan. När jag säkert ändå kan ganska mycket, om inte annat tillräckligt för ett prydligt G. Ny era i mitt liv, kantad av prov med resultatet Godkänd. Fast att testa hur lite man kan plugga och ändå klara sig, det ska jag inte göra om.
En nackdel med detta systemet är att jag inte red igår för att jag skulle plugga. Hade jag kunnat förutse hur lite det fanns att göra hade jag ju kunnat göra lite idag och följt med på tur i solen igår.

Istället har jag satt upp mål över en massa andra saker jag behöver göra idag:
Gå igenom PowerPoints och anteckningar över två m-förings föreläsningar
Uppdatera innehållet i min Mp3
Tvätta duken som jag fick symaskinsolja på igår....
Omorganisera lådor
Äta upp all mat i kylen
Lyssna igenom alla låtar från Melodifestivalen 2008
Göra Pilates
Planera påskpluggandet och packa!

Är lite orolig över ekonomiska läget på andra sidan Atlanten. Jag önskar jag var där och kunde hjälpa de på traven lite... De behöver visst fler som shoppar. Ska göra mitt bästa över Internet.

Hjälp, The Nicole sjunger i min dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0