Zihuatanejo

Sitter pa ett internetcafe i Zihuatanejo pa vastkusten, Stilla havet. Akte hit med buss, 12 timmar, hangde pa stranden har forsta dagen och sov sedan pa ett mysigt hostel. Stranderna ar nastintill tomma.
Playa de ropa

Darefter akte vi till en strand utanfor staden och campade. Sov jattedaligt, sand kan verkligen vara hart. Men hur mysigt som helst. 5 meter fran vattnet och 2 fran restaurangen. Forst tyckte jag att det var knappt att campa bredvid en restaurang...

"Bussturen" till Barra de Potosi.

Tältet till vänster, restaurangen till höger...

Hann inte skriva mer, så skriver nu hemifrån. Knäppt att campa så nära "civilisationen" men det var nästan ingen folk där så i praktiken hade vi egen restaurang, bar, kypare och gratis tältplats med skugga. Toaletter och dusch fanns också som vi fick använda. De var väldigt generösa. Underbar mat, åt stora räkor med ajillo första kvällen. Ajillo är en chili som smakar vitlök, nåt sånt... Hur gott som helst iallafall. Drack coco locos som är kokosnöt med kokosmjölken blandad med typ alla spritsorter som finns. Galet! Men rätt gott. Höll mig dock till Piña Colada och coco natural. Piñan var kanske den bästa jag druckit, men coco natural, bara kokosmjölken, var rätt tråkigt. Inte så som vi tänker oss den, fet och vit utan smakade mest trä. Inte samma sorts kokosnötter som man köper på Ica.

Mariscos al Ajillo...

Cocos!
Restaurangen stängde kl 6 så sedan var vi helt själva och badade, spelade rugby med en boll jag äntligen fick killarna att köpa ;) hehe skitskoj. Hängde i solstolarna och såg solen gå ner i Stilla havet innan vi kröp till kojs i tältet. Men som sagt, sand utan madrass är inte så mysigt som man kan tro.

Solnedgång Barra de Potosi
Till frukost åt jag en banan, sedan räkfylld avokado i restaurangen och senare fisk med vitlök. Stannade tills eftermiddagen och återvände sedan till hostelet. Försökte gå ut men fanns typ inget folk ute så inte så kul. Sista dagen åkte vi över bukten till ett ställe som skulle vara bra för att snorkla. Var litet, men fint. Hade köpt simglasögon dagen innan, fick duga.

Playa de las gatas

Sedan åkte vi tillbaka med  grymmaste bussen. Samma som vi tog Morelia-Zihuatanejo på vägen dit. Dock var vi återigen tvunga att byta i Morelia, men passade bra med mat då ändå. Sov faktiskt helt ok på vägen hem, kom hem i morse kl 6 och sov bara några timmar till.