Påsklovet 9: Campamento Ya'ajche'

Vi åkte vidare till vårt sovställe i djungeln. Sov i rum som mer liknade skjul, men där fanns sängar och till och med myggnät. Och där fanns ett hus med dusch med kallvatten och toalett och ett rum för mat, där vi serverades vad som ingick i resan utan att få bestämma någonting. Det var varken bra eller dåligt, det bara var.

Mathuset.


Några blommor, en hälsning till alla er jag tänker på när jag ser dem:








Nära "hotellet" fanns en å. Åar här tenderar att ha vattenfall. I vattenfall badar man när det är 30 grader varmt och ingen säger till en att det är farligt.

Botten var geggig. Sånt gillar jag inte. Men strömmar är coolt! Lite Fyrishov över det, fast på riktigt.


Så vackert och naturligt och frodigt. Och nej, jag pratar inte om min mage på denna bilden.... utan återigen om naturen. Att simma och titta upp på orkidéerna som slåss om utrymme på grenarna och liksom nästan förvänta sig att se en boaorm slingra i ett träd.

Dagen efter gav vi oss iväg ut i djungeln på en 5-timmars promenad. När vi kom tillbaka var det tänkt att bussen skulle plocka upp oss kl 17, men den kom mexikanskt 2 timmar senare. Såhär tillbringade vi tiden:

Varmt var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0