text

Jag är ledsen att jag inte har skrivit på några dagar. I helgen var vi i Aguascalientes, vilket var jätteskoj men väntar fortfarande på bilder från kompisar. Hade ingenstans att göra av min kamera när jag red så förlitade mig på andra. Därför har jag inte skrivit.

Annars är det mest som vanligt här; skola, sol och språkbarriärer... Usch, borde verkligen sätta lite mer press på mig själv när det gäller spanskan, men ibland är det bara så tungt att aldrig kunna säga exakt vad man vill eller förstå när andra talar till en. Speciellt svårt är det att höra och förstå tycker jag... Jag har ju ändå en del gammal spanska i huvudet så kan oftast göra mig förstådd, men de som svarar använder ju liksom inte de orden jag kan så fattar sällan allt. Och fort går det, och alla orden sitter ihop.

Idag tittade jag på ryggsäckar inför Baja Californa-trippen. Vi ska göra hela halvön, från Tijuana i norr till San Cabo i syd... Hittade en jag verkligen gillade, men den var för liten. Och de stora är kass kvalitet! Får se hur det går...

Imorgon har jag prov i prisanalys. Därefter ska jag analysera en produkts förpackning för en marknadsföringsklass. Det mesta är intressant, och jag börjar faktiskt gilla skolan här. Tyvärr är den skitdyr och ska således vara bäst, men tvivlar på att jag lär mig mer här än i min "gratisskola" i Sverige.

På kvällen, Taco Rafa. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0