Oaxaca finally!

Sa har jag da antligen landat pa ett hostel i Oaxaca. Pa vagen fick jag ju sett Campeche och Villahermosa ocksa. Campeche fint men regnigt, Villahermosa inte sa fint och regnigt. Fast sag ju bara omradet runt busshallplatsen och det ska kanske inte hallas ansvarig for hela staden. Sov hyfsat pa bussen, hade tva saten och sovsacken. Nya alsklingen! Har tappat bort nagra andra saker som jag holl mycket av: Min fina vintage-sjal med blommor och min cowboyhatt som jag fick av Jose Luis... Bada tankte jag innan det hande "Jag far bara inte glomma/tappa bort de har nagonstans". Suck! Aven tandborste och tandkram lever livet nagon annanstans an i min vaska. Men det gar ju iallafall att kopa nytt.
Pa busstationen traffade jag ett gang fransman sa vi gick till ett hostel ihop. Idag har jag tankt strosa runt i staden, utan regn, och titta pa allt fint, pa textil- och hantverksmuseum, pa folk och ata nagot gott. Imorgon hoppas jag att jag kan aka till en by dar de gor textilier. Pa lordag ar det marknadsdag och da hoppas jag fynda de sista souvenirerna innan det bar av till San Luis Potosi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0