Loreto!

Ok, jag vet att det var langesedan vi var dar och att det hade varit roligare att veta vad jag gor just nu. Ar ju lite vad bloggen ar till for. Men just nu har jag tid att sitta pa internetcafe och har dessutom bilderna fran Baja med mig. Alltsa, en av de basta dagarna nansin:

Anlande pa eftermiddagen, gillade staden direkt.

Hamnen

Strandpromenaden fran havet. Akte pa en battur.

Sahar brun och fin i hullet har jag blivit av hart arbete pa stranden och manga quesadillas... ooops visst ett sjolejon. Har inte riktigt fatt till hallningen an, men jobbar pa det.

Oouink oouink! Goingar

Och sa de har skonheterna... En grupp med narmare hundra delfiner simmade och hoppade med baten. Sa mycket battre att se fria djur ocksa an i bassanger...

Tyvarr simmade de for snabbt for att vi skulle kunna simma med dem, men det var underbart att se dem hoppa fram...

Lovely!
Sedan akte vi till en liten mysigt strand, som ju ser underbar ut pa ytan, men var annu mer fantastisk under!

Men hade ingen undervattenskamera med mig, sa forsokte ta bilder uppifran...



Vi snorklade runt en hog med stenar, jattenara stranden. Fanns massa fiskar, dessa och andra fiskar lite langre ut dar vi inte bottnade. Fina, stora, fargglada, fula, konstiga... manga!

en bild pa stranden igen... sedan var det dags att styra mot hamnen.

Gick runt i stan lite till, hittade ett mysigt juice-stalle dar en "señor" gjorde juice av allt mojligt. Vi drack juice fran sockerror, vilket var jattegott men valdigt sott saklart. Juice pa apelsin, ananas och selleri. Gott och nyttigt! Han gjorde aven en supernyttig "renande" juice med nopal (kaktus) och aloe vera och lite andra frukter. Smakade inte pa aloe vera men jag fick prova att liksom dra frukten over mitt ansikte, underbart svalkande efter en dag i baten! Sedan traffade vi "El Rey" (Kungen).

Gigantisk!

The place to be
Det var allt fran Loreto! Men inte illa va...? Nu nar jag ar ute och traffar massa folk som inte har rest lika mycket i Mexico som jag har sa ar det detta jag namner som mitt basta resmal. Jag hoppas verkligen att jag kan aka tillbaka. Med undervattenskamera!

Kommentarer
Postat av: madde

Inte alls avundsjuk;)

2009-06-11 @ 18:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0