Studentliv

Såhär var dagens schema:

10:00-11:30 Internationell marknadsanalys. Läraren är amerikansk och verkar bra, hård men rättvis. Verkar vara mycket jobb, men jag tror att jag känner till ämnet ganska bra.
11:30-13:00 Prisadministration. Intressant och en bra lärare tror jag. Hon var inspirerande och pratade helt ok engelska.

Lunch med Dario, Diana, Hanka, Steffen och Valerie. Valerie är en tjej från Belgien som också bara har varit här ett tag. Idag hade vi tre lektioner ihop! Vi åt "tortas" på ett litet ställe utanför skolan. Det är typ små baguetter med kött, lök och ost i som de har tryckt ihop över en grill. Så får man hälla på egen salsa. Gott och billigt! Det innehållet verkar det vara i all mat, det enda som ändras är vad brödet eller tortillan är gjort av. Sedan fika i solen.

16:00-17:30 E-business. Den här valde jag bara för att Valerie går den och för att den passade in i mitt schema. Den är nämligen på spanska, men så slipper jag gå high school och gå upp så tidigt flera dagar i veckan. Vi studenter vill ju som alla vet bara festa och sova länge! Kursen var rätt tråkig, men så blir det väl kanske när man inte förstår mer än vissa ord... Hur som helst blir det så nu, orkar inte vela mer. Och jag kommer nog lära mig snart.

Fika igen med Valerie för vi stod oss visst inte så länge på mexikansk snabbmat som vi trodde....

19.00-20:30 Integrerad marknadskommunikation. Den här kursen verkar bli en utmaning, på ett bra sätt. Lärare från Texas och ganska avancerade uppgifter tycker jag det verkar som. Och jag känner mig grym på engelska =) Jobbigt att vara i skolan från 10 till 20:30 bara.... Men i forsättningen hoppas jag att man kan få lite mer gjort i håltimmarna. Och vi är ju lediga på fredagar iaf!! Dock kommer till det tillkomma 5 timmar spanskalektion per vecka.

Efter skolan åkte vi hem till några kompisar och käkade spagetti och tomatsås och drack öl... Tänk att man ska behöva åka över halva jorden för att bli en RIKTIG student.


Så det var en riktigt bra, om än lång, dag. Imorgon börjar jag 16:00, och efteråt blir det bio för 33 pesos!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!

Det låter faktiskt riktigt trevligt. Lite frågor om staden: Vad lever innevånarna av? Hur är standarden? fattiga? medel? rika? Du skrev en gång att det var mycket poliser i skolan. Varför?



kram från (numera bloggläsarfantast)mamma

2009-01-14 @ 08:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0