exciting night

Ikväll har jag träffat tre killar från Chihuahua, det var José Luis kompisar. Vi tog en öl på deras hotell och sedan åkte vi in till stan och gick runt och tittade på centrum. Det var fina hus men ganska litet, för jag tror att vi gick tillbaka samma väg några gånger men är inte säker för det var så mycket att titta på. Vi var inne en stor kyrka mitt i stan som faktiskt var riktigt annorlunda mot de jag nästan aldrig besöker i Sverige. Blinkande julpynt, massa helgonbilder, stor krubba i vitt glansigt papper och jag vågar nästan svära på att Jesusbarnet hade glitter i ansiktet. Dessutom ett av världens två skepp helt byggt av diamanter. Det hängde i taket och var roligt att ha sett. Sedan blev jag hungrig och tänkte att José Luis kunde inviga mig i det mexikanska köket. Det blev Maki California. Alltså Sushi. Inte så mexikanskt men gott och Kalifornien är ju rätt nära. Precis tvärtemot guideboken, som tydligt avråder från råa skaldjur... Men alltså, även kräftor  i sushi är väl kokta nångång. Dessutom var jag sjukt hungrig. Sedan bar det av vidare till en liten bar där vi träffade fler av deras kompisar, massa killar och två tjejer. Nu har jag dessutom fått utrett det här med att alla mexikaner är korta. Det är bara de i södra Mexiko som är det, killar från Chihuahua är typ likadana som svenskar. Och de här i mitten är väl typ mittimellan då antar jag. Alla har varit väldigt trevliga hittills och vissa till och med snygga. Härligt med låga förväntningar ;) På baren drack jag en blandning av ljus och mörk öl, lime och en slags sås. Detta är en lokal specialitet och var spännande att prova, även om jag nog hade föredragit en vanlig Corona. På fredag ska vi på salsaklubb!

Jag är helt slut och ska gå och lägga mig nu. Det sjuka och lite pinsamma är att kl är knappt nio här och att José Luis fick köra hem mig för att jag var så jetlagged. Sovit tre timmar på 57 st! Och det är skitjobbigt att inte fatta vad alla säger heller... Men ändå, det va kul! Och med alla nya intryck kunde kl gott vara 3:55 som det står på min datorskärm....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0