Puerto Vallarta

Resan till Puerto Vallarta var lång. Vi åkte härifrån 01:30, bytte buss i Guadalajara vid 7-tiden och kom fram ca kl 14. Då var vi trötta och hungriga.... Som tur var visste Ancha redan ett bra och billigt hostel så vi tog en taxi dit. Stranden var nära och tacostånden många. Vi hade några sköna dagar på stranden, kvällar med lite party, biljard och goda drinkar. Maten på restaurangerna vid stranden var väl inte riktigt värt priset, med det är väl som det brukar vara på turistställen. Frukostarna vi intog på olika små restauranger var däremot alltid bra. Vattnet var varmt, vågorna lagom stora och glass fanns nära till hands. Livet var så bra som det kan bli! Det jag inte tyckte så mycket om är alla försäljarna men när de säljer grillade räkor och fisk och går runt med dem till dig, så klagade jag inte.... (även om det ser ut så bilden haha)



Pelikaner!

Dubbel Marguarita med mangosmak på eftermiddagen. Inte smart, men gott!








Under hemresan var jag åksjuk för det är svårt att få i sig nån vettig mat när man reser såhär och vägen mellan Guadalajara och Puerto Vallarta är hemsk. Speciellt när det är mörkt och man inte kan se någonting... I övrigt var det alldeles underbart och jag längtar till nästa resa!

Kommentarer
Postat av: Solveig Olausson

Det läter jättehärligt, passa på Kram mormor.

2009-02-08 @ 21:04:09
Postat av: Sandra

Åh..vad härligt det ser ut! Blir riktigt riktigt avis ;)

2009-02-09 @ 21:09:38
URL: http://medklackarnaitaket.blogg.se/
Postat av: Emelie S

Fyyy vad jag är avundsjuk!! Du verkar ha det så sjukt bra! Men ta det lite lugnt med festandet :) Förresten, Frölunda leder just i detta nu med 4-1 mot Brynäs.. Kanske inte så aktuellt för dig, som ligger och glassar i solen, but still. Kram

2009-02-10 @ 20:16:54
Postat av: Pappa

Verkar trevligt, hur lite pluggar du egentligen och hur mycket festar du? Rapport från Val dÍsere, alpina VM. Svenskorna har våldsamma problem i Face. Den var väl inte så tuff, eller? Vi dansade ju nerför där som ingenting. Ganska kul att känna igen sig. Puss

2009-02-11 @ 21:41:39
Postat av: Anna

2009-02-12 @ 14:38:14
Postat av: Anna

Hej Bulle!

Va underbart du verkar ha det! Känns läskande att se dig sitta på stranden med bikini medan jag sitter här i underställ, termobrallor och skidjacka :D

Snön vräker ner utanför, och puderåkningen är sjukt bra nu. Dock är jag jag inte så skillad på det. Men jag skall bli! :D

Jättekul att läsa och se dina bilder!

Pussar och kramar från Annis i de snöiga Alperna

2009-02-12 @ 14:47:04
URL: http://ahlis.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej Julia

Puerto Vallarta var sig likt.

Här har vi snö och några minusgrader, det går an det också.

Ha det så bra.

Kram Sara

2009-02-15 @ 21:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0