funderingar

Hej svejs! Sitter i skolan och "vantar" pa ett prov som ar om 2,5 timmar. Ingen idé att ga hem utan forsoker plugga lite men ar ratt trott pa det nu. Ska skriva en foretagspresentation om ett mexikanskt foretag som inte har nagon som helst information pa sin hemsida, inte ens pa spanska.

Det ar lustigt hur flera av oss "extranjeros" sager fraser pa vart egna sprak ibland. Tror att det beror pa att man slappnar av nar man lar kanna andra battre och inte langre tanker pa exakt vad man sager. Da slinker det ut saker pa franska, svenska, tyska...

Om drygt en manad kommer mamsen och pappsen hit! Da kan jag fa prata svenska pa riktigt! Fast jag hoppas verkligen att jag ar battre pa spanska tills dess om vi ska ut och resa pa egen hand...

Har fatt grymma betyg pa allt jag har gjort hittills, trots att jag inte anstranger mig for det... Jag har verkligen kant att jag har lamnat in halvdanna saker for att jag inte haft mer tid, men sa far jag over 90% iaf. Sjukt! Inte konstigt att saker har tar lang tid om det ar sa har de utbildar folk...

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!

Kul att det går bra med studierna. Ibland undrar man ju....



Diskuterar ni finanskrisen i världen? Hur ser man på den i USA? Anledning och åtgärder. Är det annorlunda än i Sverige, tror du? Ni har ju amerikanska lärare, märker du skillnader i åsikter och sätt att se på ekonomin?

Puss från mamma

2009-02-13 @ 10:47:28
Postat av: Lena

Hej

Kul att du har det bra. Vi har vit snö och sol från klarblå himmel här i Västerås, igår blev det skidor och idag åkte vi skridskor helt fantastiskt. Vi planerar och ser fram emot vår resa till sydafrika som vi ska gör snart men efter att ha läst dina inlägg så vill man verkligen åka till Mexico, kanske nästa resa får gå åt det hållet. Sköt om dig. Kram Lena

2009-02-15 @ 14:41:16
Postat av: Anna

Va kul att Rigmor och Clas kommer och hälsar på! Jag hade velat att mina föräldrar kom hit. Man saknar dom ju!

va duktig du är med plugget! Kul!

Puss Anna

2009-02-16 @ 17:14:32
URL: http://ahlis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0