Fredag

Idag är det fredag och jag har ingen skola. Igår tänkte jag, ikväll är jag ledig och imorgon har jag sovmorgon, det är för bra för att vara sant! Och det är det, hade glömt att jag måste till immigrationsverket idag. Boring!! Så nu sitter jag och äter frukost 8.45 trots att vi tog en sväng till en klubb igår och jag inte sov mycket i natt heller. Jag är hur som helst lättad, för jag har hoppat av en av kurserna. Det var den tråkigaste jag har haft i hela mitt liv. Läraren var så tråkig, även för de som förstår spanska vilket jag inte gör, vilket såklart inte gör det roligare. Och läxor hela tiden, efter varje lektion. Så när det var mer jobb än vad jag lärde mig, och jag insåg att jag ändå kommer få problem med csn och skolan i Borås så struntade jag i den. Jag ska försöka hinna göra mer övningar i spanskan istället så att jag verkligen får med mig nåt nyttigt hem till Sverige. Jag hoppas att det var rätt beslut, gillar inte att ge upp men försöker ha en lite mer avslappnad attityd här...

Dagen efter födelsedagen var det fotbollsmatch mellan Sverige och Mexico. Vi gick till en bar och såg den på storbild, men det var inget större drag. Jag "känner" ju knappt en enda spelare i Sverige längre så det var inte så kul som det brukade vara. Men blå-gula naglar var på plats och jag fick en hel del kommentarer om matchen i skolan, så det var ju tur att de vann =)

I måndags hade vi ingen skola, det är nånslags helgdag här. Nåt helgon antagligen. Så vi åkte ut till kusten. Bilder kommer, men nu måste jag immigrera....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0