Tulum med mamma och pappa

På lördagmorgonen tog vi ett flyg till Cancún och sedan vidare till Tulum via Playa del Carmen. Allt flöt på läskigt smärtfritt och jag tog glatt åt mig äran av detta som reseledare. Den mexikanska effektiviteten är ju annars inte världsberömd...
Att jag sedan placerade mina föräldrar i en hydda på stranden med risk för att få kokosnötter i huvudet och två kilo sand med sig hem, utan varmvatten eller elektricitet i fyra nätter och dessutom fick de att betala 800 pesos per natt för detta, är ju iallafall något de knappast skulle råka ut för i Sverige. För sammanfattning och andra bilder, se deras blogg.


Utsikten från hängmattan.

Pappsen

Tulum Playa

Utsikten från sängen, kortet taget genom myggnätet...
Utsikten från hyddan, utan myggnät. Vår egen lilla strand vid hotellet.

Sängen. Sängarna var fastsatta med rep i taket så det kändes som om man fortfarande guppade på vågorna när man gick och la sig...





Mamsen och jag bland ruinerna och ödlorna i Tulum



Mamma och pappa, ruin i Tulum och havet i bakgrunden.

Pappsen och jag.

Tulum

Jag på båttur med pappa för att snorkla i barriärrevet! Såg svärdfisk, sköldpadda och massa andra vackra fiskar och växter i revet!


Tulum är jättevackert, lugnt och oförstört. Dock var vädret inte det bästa hela tiden, blåste en massa och var en del moln. Men det var mysigt att spendera lite tid ihop och bara göra saker som att slappa, läsa böcker, äta, spela kort och gå promenader på stranden.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Rigmor

Hej!



Fina bilder! Vår blogg är färdig nu. Nu vill jag höra om Påskveckan! Har du Flors blogg-adress?

mamsen

2009-04-14 @ 10:48:14
Postat av: Anna

Va kul ni verkar ha det! Och va brun du är! Har du det bra? Vilket datum kommer du hem Bulle? Jag kommer hem om 9 dagar! Det är så sjuuukt! Tiden har gått så fort! Pusspuss, /AnnZor

2009-04-15 @ 20:01:27
URL: http://ahlis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0