Noticias

Lite nya nyheter för en stund: Om någon har missat det så härjar ett influensavirus i Mexico. Kalifornien och Texas verkar också vara drabbat men allra värst är det i Mexico City och i min delstat! Vilket är läskigt för 81 personer misstänks ha dött av det, har hört att man dör efter 4 dagar och mexikanerna är hysteriska och gatorna är helt tomma. Men också spännande för det är inte ofta jag är mitt i stormens öga, mitt i blickfånget för världens media. Det är något jag har skrivit arbeten om i skolan, men aldrig sett i verkligheten. Det är häftigt för att skolan är stängd till 6 maj på befallning av Mexikanska staten. Vilket var roligt en stund när vi tänkte på alla ställen vi kunde åka till, men nu är det rätt tråkigt för jag tycker faktiskt inte att det är så hemskt att gå till lektioner, och det sägs att vägarna är avstängda. De isolerar oss! Politiskt spel för gallerierna inför valet eller inte, jag har respekt för det...

Nej, de tror inte att de kan skjuta sönder virus, de ser alltid ut så.

Kommentarer
Postat av: Emelie Stenholm

ÄT VITLÖK!!!!! Och citroner. Och ta på dig kläder. Och.. Och.. BLI INTE SJUK! :(



/Stenen.

2009-04-26 @ 23:55:38
Postat av: Carin

Sköt om dig! De pratar inte om annat just nu på nyheterna. Men det är väl som när fågelviruset härjade, det låter mera om det än det verkligen är!! Kram från faster Carin

2009-04-27 @ 16:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0