Nyheter: en bra och en dålig

Dålig: Valerie åker hem om en vecka. Så himla tråkigt. Förstår inte riktigt varför. Vi har liksom planerat massa för sista månaden här, köpt tält och allt. Hon säger att hennes föräldrar inte låter henne resa för influensan. Men det är ju här det är värst, verkar vara mycket lugnare i resten av landet. Var skitarg och besviken i morse, för visste inte om Valentin heller skulle kunna åka till Baja California.
Bra: Nu har vi haft "möte" och jag och Valentin åker till Baja på lördag!! Backpacka med en 18-årig fransman 2 veckor... Intressant haha! Vi har kollat upp vart vi ska åka nu och så det verkar så himla grymt... Har till och med köpt flygbiljetterna till Yucatan så vi har en deadline och ett mål nummer 2... Synd att missa Mexico- Trinidad&Tobago på Aztekarstadion, men Yucatan slår nog det. Speciellt som vi båda redan har varit där. Valentin har sitt flyg hem till Frankrike 15 juni och jag mitt 26. Valerie hade ursprungligen sitt 30 juni, så vi hade tänkt resa tillbaka med buss och se lite mer ställen på vägen. Tror dock att jag gör det själv nu, om jag inte är sjukt trött på att resa när den dagen kommer! Skulle vara häftigt att göra en bit helt själv, för erfarenhets skull. Samt att jag fortfarande vill se några saker till.... Kommer jag nånsin inte vilja se mer av Mexico? Det kan endast tiden utvisa.

Förresten, har inte mer skola. Har ett arbete att lämna in på tisdag och en examen över internet. Influensans fel alltihop... Både skönt och tråkigt på samma gång. Lite som att ta studenten utan studentdagen....

Denna veckan gäller: fira att Maxence tar sin master i ingenjörskonst och förhoppningsvis gör en lyckad telefonintervju med Google imorgon (!), avsluta allt tec-jobb tills tisdag, städa huset, tvätta kläder och packa inför Baja och såklart, tömma skafferiet på mat och alkohol!! Detta med fest på fredag, hoppas lyckas säga hej då till alla då... Usch hemska tanke!!

Tillägg till mamma: Hörde att de visade Mamma Mia! på en buss. Som tur var var jag inte ombord. Hade nog varit svårt att hålla tyst....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0