Äntligen fredag

Ett framsteg i processen: svar från Catrin i Mexiko att jag har kvar rummet där... skönt! Annars strular allt med csn och visum såklart. Förhoppningsvis kan jag skaffa mig en egen hyresgäst imorgon, det skulle också vara toppen!

Igår var jag på en studiecirkel i Göteborg om Rena Kläder. Det var sådär. Aktivister med piercingar och rufsigt hår och sånt där.... Jag är en fördomsfull människa. Men det ska iaf bli kul att diskutera med människor med helt annan referensram än mig och mina THS-buddies.

Kanske är jag en hycklare som pratar en massa om miljön och mänskliga rättigheter, men inte verkligen gör nåt. Men jag tycker det är jobbigt med människor som skriker, kastar gatsten, går in i andras hus, släpper ut minkar etc etc. Och skulle jag i den där gruppen säga att jag kanske helst vill tjäna en massa pengar på att få folk att köpa ekologisk bomull, så skulle jag väl inte få vara med. Ska bli intressant att testa! Men först, städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0